انواع سایز کابل برق | بهترین قیمت عمده آن در بازار ایران

استفاده سیم و کابل در در زندگی روزمره و در اطرافمان یک موضوع بسیار عادی و عمومی می باشد.سیم ها در بسیاری از موراد مانند ساختمان،خودرو،هواپیما،صنعت و… کاربرد و اهمیت ویژه ای دارند.  به طوری که اگر سیم ها و کابل ها نباشند زندگی مختل و یا سخت می شود.

کاربرد کابل برق اغلب در مواردی مانند صنعت  برق است که بخش عظیمی از انتقال انرژی الکتریکی را شامل می شود. کابل ها به دو نوع کابل برق فشار قوی و کابل برق فشار ضعیف تقسیم می شوند و هرکدام کاربردهای مخلتف و جداگانه ای دارند. از کابل و سیم برق برای انتقال جریان برق استفاده می شود. اما کابل و سیم برق چه تفاوت هایی دارند؟ به چند یا یک سیم که به هم بافته و یا پیچیده شده است کابل می گویند اما سیم برق از چند سیم به هم تابیده شده که به وسیله لایه محافظی پوشیده شده تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: کابل برق سه فاز مسی

انواع سایز کابل برق | بهترین قیمت عمده آن در بازار ایران

خرید انواع سایز سیم برق

خرید انواع سایز سیم برقبا اختراع برق، نیاز به سیم از گذشته های دور تا به امروز، به عنوان وسیله ی انتقال برق حائز اهمیت بوده است. امروزه انواع  سایز سیم برق  در بازار عرضه می‌شود که از جمله آنها  می‌توان به انواع سیم برق ساختمانی که بیشترین مصرف را در میان سایر انواع سیم های برق دارند، اشاره نمود. برای سهولت در حمل و نقل سیم  برق در  بسته بندی هایی با  متراژهای مختلف تولید می شوند. با توجه به سایز سیم های برق، کاربرد های مختلفی نیز  برای استفاده از آنها تعریف شده است.

خریدار سیم برق با کیفیت مطلوب

در هنگام خرید سیم برق شما باید مطمئن  شوید سیم برقی که انتخاب کرده اید از کیفیت مطلوبی برخوردار است، چرا که استفاده از سیم و کابل نامناسب و بی کیفیت باعث به وجود آمدن خطرات زیادی می شود.  چند نکته برای آشنایی و انتخاب بهترین سیم و کابل با کیفیت بالا به شما ارائه می کنیم.

سالم بودن شکل ظاهری سیم برق مورد نظر برای خرید، بسیار مهم است. صاف بودن سیم برق و همچنین توجه به اینکه هیچگونه خراش یا بریدگی در طول سیم وجود نداشته باشد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در نظر داشته باشید وجود  خراش یا بریدگی در طول سیم یا به عبارتی لخت بودن قسمتی از سیم خطرات زیادی مانند آتشسوزی، اتصالی و سوختن وسایل برقی منزل را در پی خواهد داشت.

در ساختار سیم برق استاندارد، سیم مسی باید در مرکز سیم  قرار داشته باشد. پس با برش قسمتی از سیم مطمئن شوید سیم مسی در مرکز قرار گرفته است.

مس متریال اصلی سیم برق را تشکیل می دهد، لذا میزان مس مصرف شده در سیم برق باید استاندارد باشد.  کم یا  زیاد بودن میزان  مس مصرف شده  در سیم برق بر کیفیت آن تاثیر گذار خواهد بود. کم بودن میزان مس به کار رفته باعث خاصیت کم شدن رسانایی آن می‌شود و به  هدر رفتن  انرژی برق مصرفی می انجامد.   استفاده ی بیش از حد مس نیز در بالا رفتن قیمت تمام شده سیم برق تاثیر مستقیم دارد.

وقتی سیم را برش زدید باید به سه نکته دیگر هم توجه کنید:
1_ سیم مسی که در مرکز قرار دارد اکسید نشده باشد.
2_ سیم مسی براق و شفاف باشد.
3_اکسید و تغیر رنگ در سیم های رشته ای اطراف سیم مسی مرکزی مشاهده نشود.

پوشش عایق دور سیم برق هم در کیفیت سیم برق تاثیز گذار است.

به قطر عایق سیم دقت کنید، ضخیم بودن عایق نشانه ی کیفیت بالای محصول نیست، سیم برق یا کابل هایی که دارای پوشش عایقی ضخیمی هستند وزن کلی سیم را زیاد می کنند و این موضوع باعث می شود برخی از تولیدکنند ها برای استاندارد کردن وزن سیم برق یا کابل، از وزن مس داخل سیم کم کنند که این امر باعث پایین آمدن کیفیت سیم برق و کم شدن رسانش در سیم برق می شود. این در حالیست که  خریدار وزن سیم برق را مناسب بداند و اقدام به خیرید اشتباه کند.

شرایط حمل و نقل سیم برق در سراسر کشور

شرایط حمل و نقل سیم برق در سراسر کشور

بیشتر بخوانید: کلید پریز صنعتی تبریز

شرایط حمل ونقل سیم برق نیز شامل نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا کیفیت محصول حفظ شود. بسته بندی سیم برق به صورت کلاف است.
کلاف ها روی پالت های پلاستیکی و یا چوبی قرار داده می شوند. برای حمل و نقل این کلاف ها باید مراقب بود که به جسم داغ، تیز و مایعات برخورد نکنند. جسم داغ یا تیز باعث از بین رفتن عایق سیم برق می‌شوند و مایعات باعث اکسید شدن مس درون سیم برق خواهند شد. کلاف ها می بایست به آرامی توسط افراد و به وسیله همان پالت ها حمل و نقل شده و در جای مناسب قرار گیرند. از پرت کردن کلاف ها خود داری شود.

حمل کابل ها با قرقره صورت می گیرد که باید این کا. با احتیاط کامل انجام شود.  در هر شرایطی باید مراقب بود که صدمه ای به کابل وارد نشود.
برای جابه جایی قرقره ها باید از وسیله هایی مثل لیفتراک و یا جرثقیل یا از یک سطح شیب دار مانند الوار چوبی استفاده کرد.

هنگام جابجایی کلاف سیم ها با وسیله نقلیه، کلاف را به صورت خوابیده قرار دهید. براساس وزن، کلاف های سیم سنگین تر را در قسمت زیر قراره دهید.
شرایط حمل قرقره کابل ها در کامیون ها باید به صورت ایستاده قرار گیرند. برای مهار و جلوگیری از تکان های شدید کلاف ها در هنگام حرکت، مهار کردن قرقره ها با ابزار مناسب، الزامی می باشد.
به یاد داشته باشید جا به جایی و حمل و نقل نادرست  کلاف های سیم برق  و قرقرهای کابل ممکن است باعث خرابی محصول شود. پس باید برای جا به جایی محصولات از یک وسیله مناسب استفاده شود.
تخلیه بار سیم ها و کابل ها حتما در مکانی که قرار است استفاده شود، صورت گیرد.

سیم های افشان قابلیت انعطاف پذیری زیادی دارد.
اما سیم های نیمه افشان انعطاف پذیری کمتری دارند.
کارخانه هایی که سیم برق تولید می کنند، نهایت احتیاط  را برای جلوگیری از هرگونه آسیب در حمل و نقل کابل و سیم، با بهره مندی  از ابزارهای مناسب، انجام می دهند.

در این جا انواع سیم برق و کاربرد آن را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم. 

  • سیم مفتولی: در تابلوها و
    توزیع کننده های برق کاربرد دارند و همچنین به کارگیری این سیم ها در لوله ها و
    زیر گچ نیز انجام می گیرد.
  • سیم تک لا:  که  آن را سیم خشک نیز می نامند و قابلیت فرم دهی دارد.
  • سیم کابل: شامل کابل های فشار قوی و فشار ضعیف می باشد. 
  • سیم کواکسیال: این نوع سیم برای دستگاه های صوتی تصویری به کار برده می شود.

تولید کننده سیم برق شرکتی

در ایران شرکت های مختلف به تولید و فروش کابل و سیم برق می پردازند. با توجه به اینکه امروزه تولید سیم برق یکی از مطلوب ترین صنایع از نظر اقتصادی می باشد، تولیدکنندگان با برندهای مختلف سیم و کابل هایی با کیفیت های مختلف و انواع متفاوتی تولید و عرضه می کنند.

از این رو همه ساله حجم زیادی سیم و کابل برق تولید و روانه بازار می شود. این محصولات تولید شده در تمام صنایع کاربرد دارند و همانطور که گفتیم نبود آن ها باعث ایجاد خلل در انجام کار ها می شود. علاوه بر برندهای داخلی تعدادی از برندهای خارجی نیز وارد بازار ایران شده اند که بر اساس کیفیت مشتری خاص خود را دارند.

با همه اینها شرکت های سیم برق بسیاری در ایران هستند که سیم و کابل هایی با کیفیت بالاتری نسبت به محصولات مشابه خارجی تولید می کنند. با توجه به ظرفیت مناسب شرکت های تولیدی داخلی می توان گفت: سیم های برق تولید شده توسط این شرکت ها علاوه بر تامین نیاز های داخلی، پتانسیل خوبی برای صادرات نیز دارند. کشور های همجوار همانند افغانستان، پاکستان، عراق، و همچنین کشور های حاشیه خلیج فارس می توانند بازار هدف مناسبی برای فروش این محصولات باشند.  صادرات کابل ها و سیم های برق در کنار سایر محصولات غیر نفتی می توانند ارز آوری بسیار خوبی برای کشور همراه داشته باشند.

فروشگاه های معتبر بسیاری در شهرهای مختلف کشور محصولات را
با قیمت های ویژه عرضه می کنند. خریداران عمده و جزئی می
توانند با شناسایی این فروشگاه ها در شهرهای خود محصولات مورد نیاز را با کیفیت
برتر و قیمت ارزانتر خریداری نمایند
.

شما می توانید از طریق جستجو در اینترنت آدرس نزدیکترین مراکز فروش، نمایندگی ها یا فروشگاه های معتبر عرضه کننده این محصول را به دست آورید.  همچنین می توانید به صورت آنلاین نیز محصولات عرضه شده توسط نمایندگی های فروش معتبر را مشاهده نمایید و در صورت تمایل محصول مورد نیازتان  را به صورت اینترنتی خریداری نمایید.

 

چاپ لوگو رایگان بر روی سیم برق

چاپ لوگو رایگان بر روی سیم برقهمچنین می توان لوگوی شرکت ها و مراکز تولیدی کابل برق را بر اساس سایز محصول بر روی سیم برق چاپ کرد. طراحی و چاپ لوگو توسط طراحان گرافیک و لوگو در سطح کشور انجام می گیرد. با سفارش طراحی لوگو، طراحان چندین طرح را آماده کرده و به کارفرما نشان می دهند که پس از انتخاب لوگوی مناسب، در مرحله ی بعد با دستگاه مخصوص چاپ آن را در تیراژ بالا بر روی روکش سیم برق چاپ می کنند. لوگوی یک شرکت تاثیر بسزایی در جذب مشتری نیز دارد، به همین علت بسیار حائز اهمیت است.

یک کابل برق از کنار هم قرار گرفتن چند رشته سیم که توسط یک روکش عایق احاطه شده است تشکیل می شود. فاکتور های زیادی در انتخاب کابل برق مناسب دخیل هستند که همین فاکتور ها باعث می شوند انواع کابل برق مختلف در بازار موجود باشند.

نکته ی بسار مهمی که خریداران کابل برق عمده باید آن را مد نظر قرار دهند این است که برای انتخاب کابل برق مناسب، میزان ولتاژ مورد نیاز واحد مصرف کننده تعیین شده باشد. عدم توجه به این نکته باعث بروز خسارت های جبران ناپذیری به مصرف کننده خواهد شد.

کابل های برق بر اساس سطح ولتاژ کاری در چهار دسته طبقه بندی می شوند :

  1. کابل های برق فشار ضعیف
  2. کابل های برق فشار متوسط
  3. کابل های برق فشار قوی
  4. کابل های برق فوق فشار قوی

به طبع بدلیل تفاوت های سطح ولتاژی قیمت کابل های برق در بازار متفاوت می باشد. شرکت های سیم برق، این
محصولات را با کیفیت بالا تولید و علاوه بر فروش مستقیم از طریق نمایندگی ها
و شرکت های پخش، اقدام به توزیع این محصولات در سراسر کشور می نماید
.

سفارش کابل برق با بهترین قیمت در بازار جهانی

در حال حاضر برای سفارش سیم برق ساختمانی می توان به دو روش سنتی و جدید عمل کرد، در روش سنتی خریدار، حضوری به فروشگاه مراجعه کرده و با فروشنده کابل برق مستقیما وارد معامله می شود. اما در روش جدید خریدار از طریق اینترنت و با دانستن اطلاعات کافی از کابل مورد نیاز می تواند ثبت سفارش انجام دهد. در هر دو صورت امکان خرید عمده با قیمت پایین تر نیز وجود دارد.

البته باید توجه داشت با توجه به وجود انواع مختلف کابل در سایز ها و جنس های مختلف به طبع قیمت های متنوعی را برای این محصول شاهد هستیم به همین علت لزوم داشتن اطلاعات کافی از کابل مورد نظر برای خرید الزامی است.

یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب کابل برق جنس هادی یا رسانای کابل و سیم برق ساختمانی می باشد. هر چه خلوص و رسانایی الکتریکی کابل بیشتر باشد، انتقال برق با افت ولتاژ کمتر و سرعت بیشتر انجام می گیرد. هر چند طلا بهترین رسانایی الکتریکی را در بین فلزات دارا می باشد ولی به دلیل هزینه بالا معمولا در صنایع معمول و مرسوم استفاده نمی شود. معمولا از طلا در تجهیزات کامپیوتری مانند رم، سی پی یو و … استفاده می شود تا بتوان  با حداکثر رسانایی الکتریکی،  به سرعت انتقال بالا و کاهش دمای سیستم دست یافت.

به طور مرسوم و معمول از مس و آلومینیوم با درصد ناخالصی ناچیز برای ساخت هادی کابل استفاده می شود. برای انعطاف بیشتر و رسانایی بالا تر می توان هادی کابل را با آنیل تحت عملیات حرارتی قرار داد.

طبقه بندی هادی های مسی و آلومینیوم متنوع می باشد که بطور مرسوم طبق ترتیب زیر می باشد:

  1. تک مفتولی
  2. هادی با سطح مقطع گرد و بصورت منظم تابیده شده
  3. افشان
  4. هادی با سطح مقطع گرد فشرده که به صورت منظم تابیده شده
  5. هادی فشرده سکتور که منظم تابیده شده

کلاس بندی های متفاوتی برای هادی ها وجود دارد که هر کلاس مربوط به رسانای کابل با جنس متفاوت می باشد. نحوه استفاده از هادی ها بستگی به نوع کاربرد، میزان استفاده و از همه مهم تر توصیه های  استاندارد دارد.

برای تهیه کابل های برق می توان به فروشگاه های عرضه سیم و کابل مراجعه کرد.

خرید از این فروشگاه ها هم بصورت اینترنتی و هم بصورت حضوری میسر می باشد. فروش عمده بهترین سیم برق برای ساختمان مسکونی از طریق مراکز
فروش انجام می گیرد و خریداران عمده می توانند انواع این محصول را با قیمت های ویژه
و ارزان از فروشندگان عمده خریداری نمایند
.

عمده فروشان بسیاری در این مراکز حضور دارند که محصولات را
با کیفیت بسیار مطلوب از تولید کنندگان با حجم بالا و قیمت های ارزان خریداری و
آنها را در این مراکز با قیمت های بسیار مناسب عرضه می کنند
.

این مراکز بیشتر در شهر های بزرگ محصولات را عرضه می کنند. زیرا خریداران بسیاری جهت خرید
سیم برق
 ارزان
و با کیفیت  به مراکز خرید آن در شهرهای بزرگ مراجعه می کنند
.

شرکت تولیدی سیم برق ساختمانی درجه یک در ایران

شرکت تولیدی سیم برق ساختمانی درجه یک در ایرانامروزه شرکت های مختلف داخلی اقدام به تولید کابل های برق در اندازه ها وسایز های مختلف تحت استاندارد های جهانی می کنند. بازار پر رونق و اسقبال خریداران داخلی باعث ایجاد یک رقابت مناسب بین شرکت های مختلف جهت تولید بهترین کابل ها شده است.

استان های تهران، کرمان، اصفهان، آذربایجان از جمله استان هایی هستند که سهم تولید بالایی از این محصول را دارا می باشند. مصرف کنندگان می توانند برای خرید های خرد به فروشگاه های معتبر شرکت سیم برق در سطح شهر و برای خرید عمده مستقیما به واحد های تولیدی مراجعه کنند.

هر نوع از کابل ها دارای ویژگی های مختص به خود هستند. برای انتخاب کابل مناسب ابتدا باید مشخصات واحد مصرفی تعیین گردیده سپس اقدام به خرید کابل نمود. بطور مختصر برخی از  ویژگی های مربوط به انواع کابل ها را بیان می کنیم.

کابل فشار ضعیف: از این کابل ها برای انتقال برق در مصارف خانگی مثل روشنایی، واحد های مصرفی عمومی و صنعتی، تاسیسات و انتقال برق به الکترو موتور ها استفاده می شود. سطح مقطع این نوع کابل از 1 تا 1000 میلی متر مربع متغیر است. جنس هادی آن معمولا مس یا آلومینیوم آنیل شده است که بین 1 یا 5 رشته تولید می شود. همچنین جنس عایق و روکش آن به ترتیب پلی اتیلن و پی وی سی می باشد.

کابل فشار متوسط : این کابل ها بیشتر برای انتقال الکتریسیته تک فاز یا سه فاز استفاده می شوند. موارد کاربرد آن در واحد های صنعتی، دفن در زمین و داخل کانال می باشد. در دو نوع مسلح و سربدار تولید می شوند که نوع مسلح آن توانایی تحمل فشار های فیزیکی خارجی را دارد و نوع سربدار آن در محیط های حاوی اسید و حلال های خورنده مقاوم است. سطح مقطع هادی این کابل بین 35 تا 1000 میلی متر مربع متغیر می باشد که در حالت های تک رشته ایی و سه رشته ایی تولید می شوند. عایق این کابل همانند کابل فشار ضعیف از جنس پلی اتیلن و روکش آن پی وی سی می باشد.

کابل فشار قوی: کابل های فشار قوی برای انتقال الکتریسیته در سیستم های ولتاژ بالا کاربرد دارند و معمولا بین نیروگاه و واحد های کوچک توزیع بصورت دفن در زمین قرار می گیرند. سطح مقطع این کابل تا 1000 میلی متر مربع و تک رشته ای می باشد.

تقریبا تمام کابل ها دارای عایق و روکش می باشند. عایق کابل، وظایف متعددی دارد و یکی از اجزای اصلی کابل به حساب می آید. برخی از وظایف مهم عایق کابل عبارتند از :

  1. جلوگیری از تماس مستقیم با هادی کابل که دارای جریان برق است.
  2. محافظت از هادی کابل در برابر عوامل مختلف مانند گرما، سرما، خوردگی، فشار و …

همچنین عایق کابل باید دارای ویژگی های زیر باشد :

  1. انعطاف پذیری و استحکام کافی در برابر عوامل مختلف
  2. سیم هادی توسط عایق باید کاملا پوشیده شده باشد
  3. ضخامت عایق نباید کمتر از آنچه که در استاندارد ها آمده، باشد.

روکش کابل نیز باید دارای ویژگی های مناسب باشد برخی از این ویژگی ها عبارتند از :

  1. توانایی تحمل فشار و ضربه تحت شرایط کاری را دارا باشد.
  2. روکش نباید به عایق یا رشته های سیم چسبیده باشد.
  3. روکش باید از استاندارد های تعریف شده پیروی نماید.

جنس روکش کابل های برق معمولا از پی وی سی ( برای مصارف معمولی در ساختمان ها )، پلی اتیلن ( برای کابل کشی در عمق خاک )، لاستیک و ترکیبی از پلیمر ها می باشد. متداول ترین روکش ها از جنس پی وی سی می باشند.

برای اطمینان کامل از اصل بودن محصول بهتر است از
مراکز معتبر خریداری شوند. مراکز و مکان های معتبر بسیاری این محصولات را به صورت
حضوری و اینترنتی عرضه می کنند و خریداران با انتخاب آگاهانه می توانند  محصول مورد نظر خود را از بهترین روش و با بالاترین کیفیت خریداری نمایند
.