لنت های ترمز شبیه پودر سوخاری مک دونالد یا کی اف سی هستند. اگرچه مواد تشکیل دهنده مشابه هستند، اما هر یک از این شرکت ها ترکیب گیاهان یا ادویه های خود را از دنیا مخفی نگه می دارند.
به طور کلی، “دستور العمل” لنت ترمز گریت وال از ترکیبی از الیاف و مواد مختلف تشکیل شده است.
اینها شامل لاستیک، ترکیبات کربن، شیشه یا فایبرگلاس، کولار و سایر موادی است که توسط رزین به یکدیگر متصل شده اند.
به گفته بسیاری از متخصصان، با وجود کمبود قطعات متحرک، لنت ترمز یکی از سخت ترین عناصر یک خودرو برای طراحی و ساخت است.
یکی از مهم ترین اجزای آنها صفحه حامل است. این بخشی از هر لنت ترمز است و وظیفه آن نگه داشتن مواد لنت در برابر کالیپر است که روی دیسک چرخان فشرده می شود.
آنها معمولاً بسته به کاربرد از فولاد با ضخامت خاصی ساخته می شوند. نوع آن می تواند بر میزان مقاومت آن در برابر خوردگی و لایه لایه شدن تأثیر بگذارد.
واشرهای ارزانتر از فولاد ساخته شدهاند که ممکن است ناخالصی داشته باشند. واشر با کیفیت بالا از فولاد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است.
در واقع، برخی از تولیدکنندگان با گالوانیزه کردن صفحه نگهدارنده و اعمال عملیات حرارتی پس از ساخته شدن پد، یک قدم فراتر می روند.
آنها معمولاً بسته به کاربرد از فولاد با ضخامت خاصی ساخته می شوند. نوع آن می تواند بر میزان مقاومت آن در برابر خوردگی و لایه لایه شدن تأثیر بگذارد.
واشرهای ارزانتر از فولاد ساخته شدهاند که ممکن است ناخالصی داشته باشند. واشر با کیفیت بالا از فولاد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده است.
در واقع، برخی از تولیدکنندگان با گالوانیزه کردن صفحه نگهدارنده و اعمال عملیات حرارتی پس از ساخته شدن پد، یک قدم فراتر می روند.
مواد اصطکاکی با استفاده از فشار و دمای بالا به واشر متصل می شوند. این قطعه به سوراخ های مخصوصی فشرده می شود که قرار است در قالب گیری انتگرال که یکی از روش های اتصال مواد اصطکاکی است باعث افزایش ماندگاری شود.